Kommunikationsstrategi i forældrebestyrelsen i Mælkebøtten
Generel information og kommunikation mellem forældre og Mælkebøtten
Kommunikationsstrategi for forældrebestyrelsen i Mælkebøtten
- Kommunikation på mail bruges kun til information af praktisk karakter. Det vil sige, at der ikke kommunikeres på mail, når det drejer sig om længere korrespondancer, herunder diskussioner, brainstorm eller lignende. Er der behov for drøftelse af et emne, så skal det som udgangspunkt ikke tages på skrift. Det drøftes til et møde, eller via telefonopkald. Dette giver en bedre dialog, og misforståelser kan undgås.
- Det er vigtigt, at forberede hinanden bedst muligt på emner, der skal drøftes på møderne.
- Bilag skal vedlægges, når dagsordenen sendes ud.
- Hvis man vil mødes til en snak, så fortæller man, hvad mødet skal omhandle, inden man mødes.
- Det er vigtigt, at give information videre til forældregruppen, når personalet har taget beslutninger. Det vil sige, at information meldes ud fra ledelsen/personalet, når det er muligt. Det skaber tryghed og vished hos forældrene.
- Langt de fleste emner kan vente med at blive drøftet, til mødet afholdes. Ved akutte situationer, drøfter leder og formand, hvordan der handles derpå.
- Hele bestyrelsen orienteres løbende med mails vedr. generel information mellem møderne. Dette betyder, at der vil kunne være gentagelser til selve mødet.
