Overgange i Mælkebøtten og Højen skole

I Mælkebøtten og Højen skole møder børnene mange overgange. Det er noget vi sammen og hver især er meget optaget af, og ved har stor betydning for barnet, så derfor vil vi gerne skabe den bedst mulige overgang for barnet mellem daginstitution og skole. Vi har erfaret, at det er meget forskelligt fra barn til barn, hvordan de reagerer i overgange. Derfor arbejder vi med en genkendelighed fra barnets start i vuggestuen, til vi sender børnene videre fra Højen Skole.

Vores mål er: At børnene oplever det som positivt og trygt at stå i et skift, og har mod på at gå ind i det nye med nysgerrighed på dette. Nogle vil stadig have brug for støtte, men det i et omfang, hvor vi stadig oplever, at børnene viser en følelse af at høre til i det nye fællesskab. For at nå dertil, har vi lavet fælles aftaler, og vores udgangspunkt er, at vi har viljen til at skabe de bedst mulige rammer for overgange, både i Mælkebøtten og i skolen, men også i overgangen fra børnehave til skole.

Læs mere om overgange i vedhæftede bilag.